THE SEVEN WONDERS OF GELA

The Cathedral

The Cathedral of Saint Mary Assumed into Heaven…

Read more
£0.00

Tower of Manfria

An important monument that can be observed in the district …

Timoleon’s Walls

Timoleon’s Walls are the only remaining example of Greek…

The Doric Column

The Doric Column (5th century BC) is one of the most representative…

The Castelluccio

A few miles from Gela, on a hill surrounded by a small pinewood…

Litorale Gelese | Gela le Radici del Futuro

The Beach

As a child I used to lay down on the straw-coloured sand of Gela…

The Calendar Stone

Discovered in 2016 by a group of enthusiasts, the Calendar Stone…

WHAT KIND OF TRAVELLER ARE YOU?

indipendent
groups
families3
couples

VIDEO GALLERY

EXPERIENCES

ventura

The Cathedral

Beautiful imposing church in the center of Gela. Main facade of neoclassical appearance, suggestive lateral in stone. White baroque interior with golden inserts and dome decorations perhaps too gaudy (certainly work of a little faithful restoration). Beautiful paintings in the side aisles well described and made to stand out.

TIPYCAL LOCAL DISHES

Puppet with egg

It is a biscuit of ancient peasant origin, traditionally served at Easter.
The peculiarity of this sweet is the presence of a hard-boiled egg, as a symbol of life and rebirth, which is inserted into the shortcrust pastry with its

Mostaccioli

They are typical sweets of the past, introduced by the Arabs, which were prepared as part of wedding celebrations and donated to guests who were about to leave.

Ingredients
500gr 00 flour
100gr sugar
150 ml vino cotto (mulled

POSTCARDS FROM GELA

HOW TO GET THERE

L’aeroporto più comodo per raggiungere Gela è quello di Comiso, che dista solo 42Km. Atterrati a Comiso, potete usufruire del servizio taxi o nel caso voi vogliate usufruire dell’auto, all’uscita dell’aeroporto, svoltate a sinistra e percorrete la SPS che costeggia la città di Vittoria che confluisce nella SS115; percorretela per 32 km fino allo svincolo per Gela.
Se si atterra invece all’aeroporto di Fontanarossa di Catania, potrete usufruire di servizio taxi o procedere in macchina percorrendo la SS194 e proseguite per 3 km; successivamente diventerà poi SS417, percorretela per 63 km sino a confluire con la SS117bis. Dopo 16 km arriverete a Gela

Se volete raggiungere Gela con la vostra auto, presupponendo l’arrivo in traghetto da Villa San Giovanni (RC) a Messina (ME) dovrete imboccare la A18 (Messina-Catania) e percorrerla per circa 120 km in direzione Catania (CT).
Da Catania la strada più breve non prevede il pedaggio autostradale.
Dopo qualche km della A18 all’uscita Catania ci si immette nella SS417 in direzione Gela. L’alternativa è quella di percorrere l’autostrada A19 (Palermo-Catania) sino allo svincolo per Caltanissetta e da li imboccare la SS626.
Proseguite per circa 40 km sino ad imboccare la SS 115 che vi porterà a Gela

Per chi volesse viaggiare in bus, potrà farlo attraverso le varie autolinee che offrono itinerari extra regionali.
Qualora la vostra autolinea non effetti una tratta diretta per Gela, potrete scegliere come punto di arrivo Caltanissetta (CL) arrivando in questo caso alla fermata di via Rochester. Da qui potrete prendere il bus per Gela.

Chi arriva in treno, dovrà necessariamente effettuare un cambio a Siracusa o Catania. Da lì è possibile prendere il diretto verso Gela.
Arrivando alla stazione di Gela potrete spostarvi con il bus che troverete nel piazzale adiacente.